tirsdag, januar 23, 2007

Jeg - en super nova

Da er det bare å gratulere, for jeg har nådd det ypperste stadiet innen blogging, super nova-stadiet. Jeg har fått en stalker-blogg, rett og slett en nidblogg. Fjellvagina heter den.

Jeg vet bare om to andre bloggere som har oppnådd denne æren, nemlig Tonje Brustuen som ble beæret med den supermorsomme I hate Sandy cow girl blogg og VamPus som ble beæret med den betraktelig mindre vittige Vommpus' Verden. Og nå altså meg. Her skulle jeg gjerne lagt på litt musikk og fanfare, men det går dessverre ikke. Du kan vel bare ta en trudelutt for deg selv. Fint hvis du står i giv akt også og tar et par minutters stillhet. Smell hælene sammen for ekstra effekt, er du grei. Du kan også merke av en Fjordfittedag i kalenderen for å ære meg, din dronning. Jeg personlig mener du bør ta fri fra jobb/skole (husk melding fra foreldrene hvis du er mindreårig) denne dagen i året, men det blir egentlig opptil deg selv. Vi har jo full frihet og endel borger-retter her i Fitteland. Så lenge man ikke krenker meg, den supertotalitære og alltid politiske korrekte Fjordfitta, ved å si eller gjøre noe jeg ikke liker, har man full frihet.

Hvilken dato det ideelt sett bør være er jeg litt usikker på. Det kunne være 22. januar som jeg tror er datoen for opprettelsen av Fjellvagina, men det er litt kleint for meg å måtte vente et helt år til Fjordfittedagen skal markeres! Så kunne det være idag, men kanskje ikke alle rekker å ta seg fri og feire skikkelig, så kanskje det kunne være imorgen. Men det kan også være 18. mai, for det er jo allerede en innarbeidet fridag. Og dessuten en dag for reparasjon og kontemplasjon, verdier jeg for min del setter høyt.

Vel, tilbake til æresbevisningen Fjellvagina. Fordi jeg er så gjennomført narsissistisk og totalitært anlagt og dessuten kanskje er ekstremist ettersom jeg er så uheldig i min omgang med "de språklige virkemidlene" (dette har jeg fra veldig troverdige kilder), trodde jeg først at det var den flotte bloggeren Vox Populi som sto bak stalker-bloggen. Dette på grunn av at jeg nylig har motsagt ham på hans egen blogg, noe han har gitt klart uttrykk for at han ikke setter særlig pris på. Han føler seg latterliggjort, nemlig. Men nei da! Jeg, selveste Fjordfitta tok feil! Faktisk så anser ikke Vox Populi mine "skriverier for å være verdt det bryderiet som dette er". Som han sier: "Det får da være grenser for å ha høye tanker om seg selv". Og dessuten: "Jeg har faktisk en jobb å passe". Jeg må altså se etter en arbeidsledig blogger eller kanskje en snylter på trygd. Herregud, kanskje en somalier! Å, grøss. Det ville jo klart være en større ære å bli stalket av en blogger som har fast arbeid.

Men uansett, jeg er nå en super nova og du er min slave. Husk det og ikke glem det.

19 kommentarer:

lotten sa...

Dette var særdeles rørende.
Grepet av stundens sødme så jeg med ett supernovaen Nina Hagen springe frem for mitt indre blikk, og følgelig kan man ikke annet enn å dedikere denne låta (vennligst overhør det skrekkelige kompet) til den nyutsprungne supernova Fjordfitte.
Sukk.

Anonym sa...

Du vet at en Supernova er en stjerne som er i ferd med å dø?

Anonym sa...

Jeg øyner igjen håp om å finne kjønnsdiskriminering i bloggeverden. At alle tre som er blitt beæret med nidblogg er kvinner er åpenbart noe det burde forskes litt på. Jeg lurer selvfølgelig på om menn føler seg diskriminerte av dette. Og så lurer jeg på hvilket kjønn det er som oppretter nidblogger. Om alle nidbloggopprettere kunne ta kontakt med meg...?

Hjorthen sa...

"Jeg må altså se etter en arbeidsledig blogger eller kanskje en snylter på trygd"

Eventuelt en nattevakt?

Anonym sa...

Profiling: En student med for mye tid på henda. En ung mann som egentlig har lyst på en stor, fin blogg. Han har prøvd i lengre tid, men har ikke ideer nok selv, og må derfor belage seg på metablogging og annen snyltevirksomhet for å nå toppen av bloggrevyen. Prøver å være kul, men liker ikke at damer er aggressivt intelligente. Dermed ikke kul. Ca. 1.71 cm, men sier at han er 1.75. As they do.

Men fin var den, nid-bloggen.

Knut Johannessen sa...

Jeg gratulerer med din nye status. Den er velfortjent.

Det er med stor undring og et muntert sinn jeg ser dine nyervervede konspirative tanker få utfolde seg. Jeg beklager at ikke mitt svar på din høyverdige kommentar i går, var slik at den fant nåde for dine kritiske øyne. Det som satte meg litt ut var følgende:

”Fjordfitte: Dakal, dakal lille Vox. Så bitter, så bitter. Men ellers fint skrevet!”

Jeg ble hensatt sånn ca. 45 år tilbake i tid. Jeg tror min mor ytret noe lignende en gang jeg hadde falt og slått meg. Den gang brukte hun nok mitt rette navn og jeg tror heller ikke at hun brukte ordet bitter. Men jeg satte da som nå, pris på de trøstende ord.

Derfor mitt klønete svar. Men essensen er korrekt.

Om du fortsatt skulle dvele ved det konspirativt paranoidiske og tro at jeg følte en bitterhet fordi jeg hadde en, etter min mening stimulerende diskusjon på noen bloggposter, så må jeg skuffe deg.

Om noen av dere andre fortsatt skulle tro at en diskusjon med Fjordfitte skulle sette meg i en tilstand av Grand Bitter og avstedkomme en egen blogg til din niding, så må jeg dessverre fraskrive meg farskapet. Selv ikke en DNA-test vil hjelpe.

JEG HAR IKKE LAGET BLOGGEN FJELLVAGINA. JEG VET HELLER IKKE HVEM SOM HAR GJORT DET.

Jeg benytter også anledningen til å frafalle enhver påstand om at jeg har følt meg latterliggjort og enhver påstand om at du har en søplete debatt-teknikk. Jeg har nok bare misforstått.

Jeg har bare hatt et lite problem. Siden min blogg ikke er anonymisert, så deles den med familie, venner etc. som leser med kritisk blikk. (Sikkert ikke kritisk nok) Så også min yngste sønn på 11 år. Det humoristiske problem har bestått i å overbevise om at Fjordfitte ikke er et navn. Jeg tror jeg har lykkes.

Fjordfitte sa...

lotten: Yeah! It’s like looking in the mirror! Eller das mirror som det heter. Ja, jeg pleier faktisk å snakke tysk til meg selv, i tilfelle jeg en dag skal få lyst å legge hele Europa øde.

Alf Ivar: nei, jeg er så dårlig på astrologi. Jeg trodde at super nova var den største, beste og mektigste stjernen i hele universet. Det er vel bare nok et tegn på min narsissisme og megalomani. Jeg ligger for døden altså? Ja ja.

Saccarina: ja, her tror jeg kjønnsrollemønsteret må være glassklart! Er ikke særlig i tvil om at alle nidbloggopprettere er menn, kanskje litt bitre og innsurna menn.

Hjorthen: Så langt strakk nok ikke min fantasi seg, gitt. Tenkte nok mer i retning av trønderlagen der jeg vet de språklige virkemidlene ikke faller i god jord. Jeg trodde ellers nattevaktene i Trivselsfylket var opptatt med å skjøtte sitt arbeid.

Drusilla: ... og så samler han antagelig på sin mors kjønnshår og oppbevarer det i små bokser med perlemorslokk. Guffen type alt i alt!

Vox Populi: eh ja vel. Da skulle det være oppklart.

Hjorthen sa...

Til O Store Dronningnovas forsvar så må det sies at min første tanke når jeg leste Stalkerbloggen også var Vox, naturligvis på bakgrunn av den lille disputten deres i kommentarfeltet forleden. En slutning jeg delte med flere også forøvrig.

Men vi tok nok feil alle sammen ja, og i utgangspunktet hadde jeg vel ikke trodd at Vox var typen til å lage Stalkerblogg heller.

Skjøtte jobben sin du liksom...

Anonym sa...

Gratulerer med nid-bloggen!
Jeg kjenner jeg faktisk ble litt imponert over kvaliteten på stalkingen du blir utsatt for her, Fjordfitte! Du skal se du har fått deg en kvalitetsstalker, for her det ikke snakk om plump vold eller vulgær utskjelling, dette ligger det omtanke bak.

Men når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke et udelt positivt trekk ved stalkere at de bruker mye tid og omtanke på stalkingen sin?? Hm. Men godt gjort av deg at du har gjort bloggen din om til en über-blogg!

Fjordfitte sa...

Nei, umiddelbart tenker jeg at jo mer tid og omtanke stalkeren bruker på stalkingen, jo verre er det. Mer usunt, liksom. Kvalitetsstalking har jeg ikke hørt om før, det er kanskje en ny psykiatrisk genre?

Takk for din hyllest til meg, Fitta. Det var hyggelig. Du kan gjerne bli min livegne hvis du vil. Reglene er enkle: du bare gir meg 90 % av inntekten din og tiltaler meg Kjære Dronning.

Anonym sa...

Jeg har en teori om at det er Drusilla som kjeder seg på jobb som skriver den.

Fjordfitte sa...

He he. Tror ikke det kan stemme, av to grunner:
-tviler på at Drusilla er mann
-tviler på at hun samler på sin mors kjønnshår

Hjorthen sa...

Etter å ha tenkt nøye over dette så har jeg kommet til at det må være O Store Novadronning selv som skriver nidbloggen.

Akkurat slik som trusselbrevet til Valla er skrevet av Valla selv.

Er det konspirasjonsteorier så er det konspirasjonsteorier. Sånne r det med den saken.

Anonym sa...

hmmmm,
du kommenterte:
............beginquote
Alf Ivar: nei, jeg er så dårlig på astrologi. Jeg trodde at super nova var den største, beste og mektigste stjernen i hele universet. Det er vel bare nok et tegn på min narsissisme og megalomani. Jeg ligger for døden altså? Ja ja.
.............endquote

Super nova og Astrologi ???!
Hvor mange års utdannelse var det du sa en måtte ha for å lese bloggen din? :-)

Jeg tror nok de alternative ville blitt noe flakkende i blikket hvis noen erklærte at "Jeg har ascendanten i 1961v".
(den mest kjente moderne supernovaen).

Cassanders
På ulendte veier til stjernene

Anonym sa...

Jeg er stalkeren til Emil Andre Røyrvik alias Emil Andre Røykvik .
Jeg har ikke kapasitet til flere konspirasjoner.

Fjordfitte sa...

Emil: yo! Du burde slå deg sammen med Vox Populi. Forestill deg hva dere kan utrette og avsløre i samfunnet vårt. It hurts bare å tenke på det.

Cassanders: for å ha noe særlig utbytte av denne bloggen må man dessverre ha en viss sans for humor. Vet at dette er utfordrende for noen.

Hjorthen: ouch. Avslørt! Hadde tenkt å skrive en fin utredning om dette selv, der jeg også skulle avsløre at det faktisk er jeg som er Valla. Ja, jeg, Norges mektigste kvinne, Norges superstatsminister, jeg er også bloggernes Dronning. Ave meg.

Nå forstår dere vel hvorfor jeg ikke tåler å bli motsagt og hvorfor jeg henger ut alle som mener noe annet enn meg til skrekk og advarsel her på min superpopulære og skumle blogg. Det er bare mitt modus operandi. Det e sånn æ e. Men no må æ spy.

Anonym sa...

Dette fenomenet vil komme til å breie seg, og til slutt har nidingane overteke. *bitter heidningestemme*

Brage sa...

Høh. Det slår oss venstreekstremister som bare klarer å hisse på oss gærninger som spæmmer sønder og sammen kommentarfelta våre...

Anonym sa...

Synes det skal være fittedag hver eneste dag jeg! Uavhengig av fjord og fjell osv. Ja, til fittedag, hver eneste dag ;-)