onsdag, januar 17, 2007

Valla-gate

Syns vi hadde en beklagelig formsvikt med Vetle Lid Larssens døllorama i går, men i dag er vi right back on track. Forbundsleder Sture Arntzen ledet fint an i Standpunkt i går kveld, der han viste en imponerende evne til ikke å forholde seg til virkeligheten i det hele tatt. Særlig falt jeg for det der med at denne saken er helt spesiell, fordi det dreier seg om ”to sterke personer”, som om sterke personer ikke kan trakassere eller bli trakassert eller som om det fritar LO-lederen fra det lovverket alle andre norske arbeidsgivere må forholde seg til.

Så til dagens formtopp:

-Æ har mektige vænna!

I love! I adore! Dette er jo bare århundrets replikk, eller rettere sagt forrige århundres replikk, ettersom nyhetsdekningen om forholdene innad i Arbeiderpartiet ligger så mange år på etterskudd. Vi må vel også tenke litt på at høiresidens veldig, veldig seriøse politiske kommentator Olav Versto ”gjennomgikk saken” i 1997 og ”konkluderte” med at Valla hadde rett.

Jeg ønsker med dette å rette en personlig takk til LO-leder Valla. Olav Versto, du har også bidratt til tidenes underholdningssak, så du får også en liten takk, på tross av at du skriver såpass mye dumt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I know. Her på kontoret spretter alle rundt med et smil om munnen. En førstekonsulent på engasjement slo nesten kolbøtte av ren eufori. Folk har oppdaget nye sider ved seg selv. Jeg visste ikke at jeg hadde så mye mot henne, sier en. Så ler alle, og stemmer i et solid "Æ spyr". Happy times.

Fjordfitte sa...

Å ja, jeg glemte -Æ spyr! Et klart høydepunkt. Happy times, indeed!

Imidlertid sa...

BT får sagt det, som vanlig.
- Ante ikke hvor det ville ende.

Anonym sa...

Jeg tror det blir noe snakk om dette på Nytt på nytt?