tirsdag, august 28, 2007

Forum Blikktromme får en ubehagelig telefon

Ring, ring

-(hikst)
-Er det mannsgruppa Blikktromme?
-(hikst)
-Tar det som et ja. Har ikke hørt noe fra dere i det siste. Hva skjedde?
-(snufs)
-Skjønner. Men jeg har en sak til dere.
-Ikke det med at gutter lærer best fra kvinnelige lærere, vel?
-Nei da.
-Ikke det med at mannlige pasienter lettere blir friske med kvinnelig lege, vel?
-Nei da.
-Ikke det med at nesten alle mordere og voldtektsmenn er menn, vel?
-Tampen brenner.
-Å, jeg har det! Er det det med at menn er så seksuelt undertrykt at de bare ikke kan styre seg og at det ville blitt færre voldtekter hvis kvinner ikke sa nei til sex hele tiden og hvis vi legaliserte bordellene?
-Nei, det er det med småbarnsmødre som forsvinner.
-Å ja, jeg vet hva du mener. Fordi de er hjernevasket av navlebeskuende lenestolsfeminister til å tro at shopping og storbyferier er morsommere enn å være hjemme å ta seg av hus og hjem? Og at dette fører til normoppløsning, kriminalitet, skilsmisser, overvekt, diabetes 2, depresjon, alkoholisme, impotens og selvmord?
-Nei, jeg tenker på dette med at når småbarnsmødre som forsvinner så er det så godt som uten unntak ektefellen eller samboeren som har drept dem.
-Hva har det med Forum Blikktromme å gjøre?
-Jeg tenkte at dette har noe med mannsrollen å gjøre.
-Hvorfor det? Alle er uskyldige til det motsatte er bevist. Det er bare dere nazikommunistiske statsfeminister som ikke skjønner det.
-Ja, selvfølgelig. Men statistisk sett
-STATISTISK SETT ER DET NESTEN INGEN SMÅBARNSMØDRE SOM BLIR DREPT!
-JEG VET DET! MEN NÅR DET ALLIKEVEL SKJER ER DET SÅ GODT SOM UTEN UNNTAK MANNEN HENNES SOM HAR GJORT DET!
-Kanskje hun ikke var noe grei, da. Kanskje hun var en skikkelig psychobitch. Har du tenkt på det eller? Mange kvinner undertrykker mennene sine psykisk dag etter dag. Hvorfor er det ingen som snakker om det? Nei da, det skal vi ikke snakke om, det. (hikst)
-Det er vel heller ikke så mye snakk om menn som undertrykker konene sine psykisk?
-Hvorfor skulle vi snakke om det?
-Trodde du ville snakke om psykisk undertrykking i ekteskapet?
-NEI, DUMMA. Jeg ville snakke om at kvinner undertrykker mennene sine psykisk.
-Og jeg vil snakke om småbarnsmødre som forsvinner.
-Det er i hvert fall ikke min skyld. Jeg har aldri drept noen. Og jeg kjenner ingen som har som drept noen heller. Der kan du se! Menn er ikke sånn som dere feminister tror!
-(sukk)
-Ho ho! Tok deg der! Du måtte gi deg nå! Ho ho ho! Det er så deilig å vinne diskusjoner med faktakunnskaper og saklige argumenter. Hvorfor ringte du egentlig?
-Fordi jeg har problemer med å forstå politiets handlemåte når småbarnsmødre forsvinner.
-Og så ville du at vi menn skulle komme ridende på hvite hester og redde deg?
-(Sukk) Jeg skjønner ikke hvorfor ikke politiet iverksetter full drapsetterforskning når småbarnsmødre forsvinner. Jeg skjønner ikke hvorfor de venter og venter i ukesvis for å "se om hun dukker opp", når de vet og vi vet at det er mer enn 99 % sjanse for at mannen hennes har drept henne. Hvorfor kan de ikke rutinemessig søke med likhunder i familiens hus og bil og eventuelt på det lokale forbrenningsanelgget, hvis ektemannen har tilgang til det. Hvorfor kan de ikke rutinemessig la komptente etterforskere avhøre ektemannen og andre nærstående så snart savnetmeldingen kommer.
-De kan ikke det hvis ingenting tyder på drap. Kanskje hun har dratt på shoppingferie med nazifeministene, ikke sant.
-Men statistisk sett er det mer sannsynlig at mannen hennes har drept henne. For hver uke som går blir det vanskeligere å finne liket og vanskeligere å finne ut hva som er skjedd. Jo lenger man venter med å finne og avhøre vitner, jo vanskeligere har de for å huske hva de har sett og hørt. Jo lenger tid barna må leve i uvisshet, jo større traumer får de. Hvorfor kan ikke samfunnet ta inn over seg dette og trekke de nødvendige konsekvenser?
-Du glemmer at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist.
-Nei, jeg gjør ikke det. Jeg sier ikke at uskyldige skal dømmes. Jeg sier at det går an å iverkesette rutinemessig drapsetterforskning når statistikken er så klar.
-Du, jeg må legge på nå, jeg føler meg undertrykt. Ikke ring oss flere ganger.
-Ha det godt, da.
-(snufs)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha - det blir ikke bedre enn dette. Klassisk Fjordfitte :D

Anonym sa...

Dette var så bra at jeg for første gang i mitt liv måtte skrive en komentar her! Ja da, jeg vet det, finnes lite så patetisk som sånne mee too-kommentarer, men jeg sitter her og rister av noe midt mellom latter og gråt her jeg sitter. Topp! Hold blikktrommen levende!

Anonym sa...

Eg kom berre innom for å friske opp Forum Blikktromme med litt dans:
http://www.boreme.com/boremerigid/funny-2005/disrobics-p1.php

Lindkvist sa...

Ha-ha-ha, jeg ler så jeg griner. Juhuuu.

Fjordfitte sa...

Hmmm, skjønner ikke helt reaksjonene. Syns jeg stadig har diskusjoner som dette. Det er jo tragisk, ikke komisk.

Avil: karene sier at det bare er KREKSETE, SLASKETE JENTEGUTAR som dansar disco. Dessuten virker ikke vidoen.

Anonym sa...

Tragisk, ja... jeg ler ikke...

Anonym sa...

Virkar ikkje videoen? Det var grusomt synd. Sikker på at du fekk med deg den siste php-en?
Eg har ledd og ledd og unner deg det same.

Anders H sa...

Sorry at jeg er litt off-topic, men har noen hacka Vampus? Jeg får bare masse spam når jeg prøver å taste inn URLen hennes (ikke helt utenom det vanlige, kanskje)

Lindkvist sa...

Ja, det er tragisk. Men du er jo en komiker i verdensklasse, fjordfitte.

Martine Votvik sa...

Når jeg leste dette fikk jeg et sånt lite grimt glis i munnviken, et sånt jeg innbiller meg at veteransoldater får når de ser krigssatire. 'Jeg har sett det før.' sier en sardonisk, litt sliten stemme i hodet mitt. 'og gud vet at jeg vil se det igjen...'

Plukker fra hverandre retorikken, klarsynet og sarkasmen, oljer og pusser dem, legger dem trygt under hodeputenfør jeg legger meg om kvelden...

Anonym sa...

Utifra den logikken burde man jo innføre obligatorisk underlivs-undersøkelse på alle barnebarna til Krf-politikere, generell forvaring for alle Frppolitikere og obligatorisk skattesjekk på alle medlemmer av Høyre (ikke bare aktive men også passive) ;-)

Seriøst, skulle likt å sett et statistisk tall på frekvensen "savnet" meldinger på småbarnsmødre vs. faktiske drap.

Tonita sa...

Avil: takk, log skikkelig. Det svingte det, flinke gutter. Mye morsommere enn strippeshowet jeg så i Nice for 35 år siden der damene hadde dusker på puppene.